Żywienie
02 08 2019

Pizza napakowana białkiem

Kolejna treningowa inspiracja! Uwielbiam te nasze treningowe rozmowy o żarciu. Wprawdzie kończy się to zazwyczaj tym, że zarówno ja, jak i osoba z którą trenuję, kończymy głodni ale jak widać nie jest to jedyny efekt.

Nie pamiętam jak to dokładnie było ale rozmawialiśmy o pizzy, którą kiedyś zrobiłem na spodzie z kalafiora i praktycznymi problemami jakie napotkałem, nie chcąc klecić tego spodu toną żółtego sera. I tu padła bezcenna sugestia Dagi, żeby zrobić spód z piersi z kurczaka. No i bach, mamy wysokobiałkowy, niskowęglowodanowy przepis na pyszną pizzę. Dzięki Daga.

Bez mąki angel


Składniki:

  • Pierś z kurczaka – 2 opakowania zagrodowego ok 700g
  • Starty parmezan – ok 70g
  • Jajko – 1 sztuka
  • Mąka z płatków owsianych (zmielone płatki) – ok 25g
  • Sos do pizzy – wg uznania
  • Prosciutto – ok 80g
  • Pieczarki – ok 200g
  • Cebula – 1 duża, ok 120g
  • Mozzarella light – 125g
  • Kukurydza z puszki – 2 łyżki
  • Tuńczyk z puszki – ok 80g
  • Marynowane karczochy – ok 80g


Przygotowanie:

Zanim o przygotowaniu, to to jest pizza, więc co tam sobie położycie na wierzch, to Wasza tylko i wyłączne decyzja. Najważniejszy jest spód (akurat w tym wydaniu).

Spód to nic innego jak ugotowane piersi z kurczaka (ok 15 min), dokładnie zblendowane i wymieszane z 50g parmezanu, mąką z płatków owsianych i 1 jajkiem. Wszystkie te składniki, po ich dokładnym połączeniu, wyłożyłem na formę do pizzy, ugniotłem na placek i włożyłem do rozgrzanego na 180 stopni piekarnika na 10 minut. Tutaj uwaga – nie trzymajcie spodu zbyt długo w piekarniku, żeby nie był zbyt suchy.

Po wyjęciu i dłuższej chwili na ostygnięcie, spód posmarowałem sosem (może być kupny, możecie zrobić samodzielnie), położyłem pieczarki, cebulę, rozdrobnione karczochy wymieszane z tuńczykiem i kukurydzą, plastry prosciutto, a na koniec posypałem startą mozzarellą wymieszaną z odrobiną parmezanu. Tak przygotowaną pizzę, włożyłem na kolejne kilkanaście minut do piekarnika.


Makra i  kalorie (w przybliżeniu).

Makra i kalorie policzone dla tej akurat wersji. Razem ok 1,800 kcal. Makroskładniki w przybliżeniu: 260g B / 45g W / 62g T. Dwóm osobom starcza na dobrych kilka godzin. Trochę taki keto przepis wyszedł.


Smacznego!

 

Be patient. it’s a lifetime journey!

0 komentarzy do "Pizza napakowana białkiem":

Brak komentarzy

Zostaw swój komentarz

Twój adres email nie będzie widoczny. Pola wymagane są oznaczone gwiazdką.

[[layout.validate(writeCommentForm.comment.$error)]]
[[layout.validate(writeCommentForm.firstName.$error)]]
[[layout.validate(writeCommentForm.email.$error)]]
[[layout.validate(writeCommentForm.www.$error)]]

Oboje jesteśmy spełnionymi profesjonalistami. The MO jest dla Nas tą samą pasją, którą chcemy pomóc odnaleźć innym. Blog to kolejne narzędzie za pomocą, którego będziemy Was chcieli zarażać naszą zajawką. Trening 40-latka, Akademia Pana Kettla, walka z insulinoopornością, praca trenera personalnego, a także różnego rodzaju treści treningowe i żywieniowe to tematy, które będziemy poruszać.

Never miss a post!

Zasubskrybuj nasz newsletter i otrzymuj co tydzień informację o nowych postach, wydarzeniach i aktualnościach z życia The MO.

[[ layout.validate(subscriptionFormRight.firstName.$error) ]]
[[ layout.validate(subscriptionFormRight.email.$error) ]]